Livet här på Hjälmis!!

Hejhopp!

Det har gått en termin, har påbörjat vårterminen nu på Hjälmared, känns helt sjukt att tiden går så fort.. Men jag trivs verkligen hur bra som helst, så underbara människor, lärarna, och hela alltet är bara så fantastiska... =)
att gå bibelskola är verkligen så nyttigt som jag tror alla människor behöver göra för att få mer klarhet på flera saker, att utvecklas, att komma närmare Gud på ett sätt, man kanske inte behöver göra det ett helt år men minst ett halvår. att ägna sig så mycket tid och Gud, att studera hans ord, finns så mycket att upptäcka, träffa nya människor- även fast vi har samma tro så är det verkligen så mycket man tycker olika, så mycket konflikter de har varit i kyrkan, i kyrkans historia.

Nu på senaste tid har jag funderat mycket på dopfrågan, har diskuterats väldigt mycket, barndop och vuxendop.. och vi alla är uppvuxna i olika samfund, tycker och tänker olika, men vad säger egentligen Gud om dopet?
Jag är både barndöpt och vuxendöpt, de är nog ett av mina livsmisstag- de var mycket för att göra emot vad mina föräldrar tyckte, visst de va skithäftigt att döpa sig men sen var det som inget speciellt med det, jag förändrades ju inte, för jag tror att barndopet där handlar Gud lika mycket som i vuxendopet. visst då tar man ett eget beslut men jag tror ändå att Gud verkligen handlar i barndopet, de är bara av föräldrarnas omsorg att lämna deras barn till Gud. och jag tycker inte man ska döpa sig två gånger utan ett dop är ett dop!! och barndopet räknas lika mycket som vuxendopet.
Gud handlar på så många sätt.
Jag har verkligen sätt Guds barmhärtighet på så mycket nu detta år, hur otroligt viktigt det är att lita på honom, för han finns alltid där oavsett hur ens situation ser ut. Han är så bra!! =)

Gud äger helt klart, utan honom vore jag ingenting... han gör så det finns en mening med livet, han gör att jag kan känna frid, kärlek, tro och hopp!

Hejsvejs/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0