Rätt plats

                                                                                      Rätt plats...

Det var den ständiga frågan - "Vad vill Du Gud med Mitt liv?" Jag vet inte hur många gånger jag önskade att Gud skulle tala till mig. Högt och ljudligt, med en skräckinjagande brummande stämma, gärna lite eldskrift på väggen och femhundraåttiotvåtusen änglar som trumpetar så att man bara inte kan missa det!! Oj vad många gånger jag önskat att de vore så, vad många gånger jag bett att Gud skulle tilltala just Mig. Ibland verkade det som om alla andra, och då menar jag ALLA, fick tilltal både titt som tätt. "Men käre gode Gud, om Du inte kan tala direkt till Mig så kan Du väl åtminstone, om Du har tid å så sär, tala till någon annan och sända en hälsning till Mig?"... Men det kom inget.

Det har gått flera år nu, och jag har fortfarande inte fått någon eldskrift på väggen, det är fortfarande helt tyst när jag ber och änglarna lyser som oftast med sin frånvaro.

MEN! Det hände något annat istället! En dag satt jag i bilen och var lite småledsen och hann sända en halv tanke till Gud: "Du talar till ALLA andra Gud! Tänk om Du kunde tala till Mig någon gång, tänkt om Du kunde visa Din vilja med Mitt liv..." Då svarade Han - Gud - med en tanke. "Jag behöver inte visa Dig, Kristina, Du ÄR redan på rätt plats! Du är redan i Min vilja, jag har lett Dig in i den." Jag blev så paff! Men det kändes så rätt! Jag ÄR ju på rätt plats! Jag ÄR ju i Guds vilja! Och det bara kom, sådär, med en enda lite tanke. Visste Du att Gud inte först och främst talar med en vibrerande hög röst att det halvt skrämmer livet ur oss och allt runtomkring? Visst händer det! Men Han talar främst med tankar, idéer, visioner och drömmar. Framförallt öppnar Han dörrar och leder den som ber honom in på rätta vägar.

DU har fått idéer. DU har fått drömmar. DU har fått visioner. DU har fått tankar - De är ifrån Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0