Gud är god de är han verkligen.

Hellojsan!

Jag har verkligen kommit på att Gud är så sjukt stor, han vill oss bara väl, och jag blir bara så arg på att när jobbiga saker händer, när motgångar kommer så klagar vi oftast på Gud, att det är hans fel.. men så är det ju verkligen inte, han vill oss bara väl, han är vår rädding, vårt hopp kan vi inte bara ta till oss det? ska de vara så svårt att lämna allt till Gud, att han får leda oss om vad vi ska göra, hur vi ska handla osv..    Allt som händer i våra liv, så är Gud verkligen med, när vi tror att han lämnar oss så håller han verkligen oss i handen och vill vårt bästa, han älskar oss så sjukt mycket, när vi klagar på oss själva så tänk att du klagar på Guds skapelse, hos honom finns inga brister, de är han som skapat himmel och gjord han har inte gjort nå misstag. Du är hans dyrbara skapelse, och han vill att vi tar väl hand om de han har skapat, så när du tittar dig själv i spegeln säg för dig själv "  åh vad snygg jag är, tack gode gud att jag finns till"  De får både dig själv att må bättre och de glädjer Gud så enormt mycket.  Jag har iallafalla försökt att säga positva tankar om mig själv, om hur vacker jag är och tackk gode gud att du skapade mig osv. , men jag kanske inte känner så men man mår ändå så mycket bättre än att säga vad ful jag är. Att tänk att Gud har skapaat dig till sin avbild. han älskar dig så otroligt mycket, vi kan inte förstå.
Gud är god, det är han verkligen. Vill bara säga till alla mäniskor hur värdefulla och älskade de är av Gud, att de verkligen tar till sig det till hjärtat. de är så viktigt!
Jesus älskar dig glöm inte det!

Ha en välsignad kväll allehopa!
/ Sara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0